Julien Montarnal nieuwe directeur marketing, communicatie & sport

Datum: 01-06-2014

Bij het hoofdkantoor van Citroën in Parijs is Julien Montarnal benoemd tot directeur marketing, communicatie & sport.

“Waar ken ik die naam toch van?”, zult u zich wellicht als Nederlandse CitroEnthousiast afvragen. Welnu, het was de vorige directeur van de importeur in Amsterdam – tot hij na twee jaar in Parijs een nieuwe functie kreeg. Dat betrof het ontwikkelen van een toekomstvisie van en voor Citroën, maar met zijn nieuwe baan heeft hij meer met de actualiteit te maken. En met het verleden, want niet alleen valt het Conservatoire onder zijn verantwoordelijkheid, maar Julien is ook een die-hard Citroënman die enthousiast kan worden voor de rijke historie van het merk met de Double Chevron. Al zal die geschiedenis altijd een directe of indirecte functie moeten hebben bij het promoten van de huidige modellen. Opmerkelijk is dat de laatste jaren relatief jonge, enthousiaste mensen in hoge functies zijn benoemd die de mix van historie, actualiteit en toekomst weten te waarderen. We noemen hier specifiek Christophe Mandon (directeur Citroën Nederland), Vicente Angel Loustau Gonzalez (directeur Citroën Belux), Marc-André Biehler (Conservatoire) en dus nu ook de 41-jarige Julien Montarnal.
De vorige directeur marketing, Arnaud de Lamothe (ook met een ‘Nederlands verleden’), krijgt de commercie binnen Europa in zijn portefeuille.