Metrostation Javel-André Citroën in de prijzen

Datum: 20-05-2019

Het Parijse metrostation Javel-André Citroën, met elk jaar meer dan 2 miljoen reizigers, werd in juni 2018 getransformeerd om een culturele setting te kunnen herbergen die Citroën's geschiedenis vertelt aan de vooravond van het 100-jarig bestaan, dat dit jaar wordt gevierd.

Deze reis door de geschiedenis van Citroën, in samenwerking met de RATP, versterkt het station en maakt contact met passagiers dankzij een chronologische visuele creatie, die zich bij de ingang van het station, in de gangen en op de perrons bevindt.
Het verhaal, zowel visueel als educatief, combineert op de muur aangebrachte en digitale media, met interactieve schermen die toegang bieden tot het online museum Citroën Origins van het merk: www.citroenorigins.com.

De transformatie van het metrostation is zojuist beloond met de Design Strategies Grand Prix, in de categorie Milieu - Signage - Museography, met de bronzen medaille. Dit is het vierde jaar dat Citroën op deze manier wordt geëerd, door zijn projecten zoals La Maison Citroën, het nieuwe citystore-concept, het Citroën Origins virtuele museum en de houten Citroën Origins-miniaturen.