Duurzame dealer

Datum: 15-11-2013

Vanaf heden zijn alle vestigingen van EmerparkAuto gecertificeerd met Erkend Duurzaam PLUS, het kwaliteitskeurmerk van BOVAG. Nadat EmerparkAuto afgelopen september de certificering Erkend Duurzaam BASIS in ontvangst mocht nemen, is ook de stap naar Erkend Duurzaam PLUS gezet.

Dat EmerparkAuto nu voor alle vestigingen Erkend Duurzaam PLUS gecertificeerd is, is opvallend binnen de automotive branche. EmerparkAuto is de eerste Citroëndealer in Nederland met een Erkend Duurzaam PLUS certificering. Bij de beoordeling voor Erkend Duurzaam BASIS heeft expertisecentrum ARN in kaart gebracht (aan de hand van o.a. bewijslast) in hoeverre de bedrijfsvoering van EmerparkAuto duurzaam is. Deze beoordeling is gegroepeerd rond zes aandachtsgebieden van duurzaam ondernemen: bedrijfsvoering, communicatie, financiën, inkoop, verkoop en personeel. Voor Erkend Duurzaam PLUS is ook onderzocht hoe de afvalverwijdering en het energiebeheer en de daarbij komende kosten bij EmerparkAuto geregeld zijn. Doordat EmerparkAuto de afgelopen weken juist voor die laatste twee onderdelen de puntjes op de i heeft gezet, voldoen nu al hun vestigingen aan de BOVAG-eisen voor Erkend Duurzaam PLUS.

Het certificaat Erkend Duurzaam van BOVAG staat bekend als hét duurzaamheidskeurmerk binnen automotive. Bedrijven die lid zijn van BOVAG kunnen gecertificeerd worden als zij aantoonbaar duurzaamheid en MVO in hun bedrijfsvoering hebben doorgevoerd. De onafhankelijke beoordeling is in handen van expertisecentrum ARN. Ieder jaar moet het gecertificeerde bedrijf opnieuw bewijzen dat het voldoet aan de hoge eisen die gesteld worden aan het certificaat. EmerparkAuto: een van de grotere Citroën-dealers van Nederland

EmerparkAuto behoort tot de grotere Citroën-dealers van Nederland met vestigingen in Breda, Oosterhout, Hilversum en Zwolle. De vraag “Wat beweegt u?” is leidend voor al het handelen. Richting consument, maar ook voor eigen bedrijfsmatige keuzes. Aanvullend vormen de vijf kernwaarden van EmerparkAuto de toetssteen voor de manier waarop de organisatie in de markt staat. Deze kernwaarden zijn: persoonlijk, betrouwbaar, integer, transparant en vooruitstrevend.