2013: 1,26 miljoen Citroëns

Datum: 23-01-2014

In 2013 heeft CITROËN zijn internationalisering voortgezet en zijn rebound ingezet met een stijging van 2,1% voor zijn wereldwijde verkoop in het 2e semester en een versnelling met 4,9% in het 4e kwartaal. De verkoop buiten Europa is met 14% gestegen, wat de daling van het Merk in Europa compenseerde en de wereldwijde volumes stabiliseerde over het hele jaar (1.266.000 verkochte voertuigen). 

Deze prestatie is het resultaat van een succesvol productoffensief, onder meer via de internationale lanceringen van de CITROËN C-Elysée en de C4 L, twee berlines met drie volumes waarnaar lang werd uitgekeken op de sterk groeiende markten. 

Een andere belangrijke troef is de DS-lijn. Die werd dit jaar uitgebreid met de DS3 Cabrio en in China gecommercialiseerd als premium merk, een bevestiging van het wereldwijde succes van deze lijn met 410.000 verkochte wagens sinds de lancering.

2013 zal ook geboekstaafd staan als het jaar waarin de nieuwe C4 Picasso en Grand C4 Picasso gecommercialiseerd werden. Met 58.000 bestellingen was het streefdoel al na enkele maanden overtroffen.

Wouter Jansen • Foto Citroën